Allround Support Engineer stagiaire

  • Internship
  • Rotterdam, Netherlands

Allround Support Engineer stagiaire

Omschrijving

Als Allround Support Engineer stagiaire ben je verantwoordelijk voor het klantvriendelijk ondersteunen van onze klanten met technische en administratieve vragen. Je zet je technische kennis in om tot de kern van het probleem te komen en geeft hiervan professionele terugkoppeling aan de klant. Je beantwoord gedurende de dag het support nummer en zorgt voor een lege mailbox en biedt ondersteuning aan het technische en support team.


Ben je nog bezig met je opleiding en wil je alvast beginnen bij IPS en later een functie vervullen als Cloud Engineer? Of ben je net afgestudeerd en wil je de basis leggen voor jouw verdere carrière binnen de ICT? Dan past deze functie ook perfect bij jou! 


Over IPS

IPS is de managed webhosting partner voor de creatieve en innovatieve industrie. Wij zijn er voor elk type project, groot en klein. Door de juiste mix van automatisering en persoonlijk contact wordt een omgeving gecreëerd waar onze partners zelf aan de knoppen kunnen zitten met de ondersteuning van onze experts.

IPS beheert op proactieve manier de infrastructuur van haar partners. IPS inspireert haar partners met de laatste ontwikkelingen in de technologie sector. Door het aanbieden van nieuwe diensten, het delen van kennis en ook door gezamenlijk evenementen te bezoeken ter vergroting van elkaars expertise


Verantwoordelijkheden

Als  Allround Support Engineer stagiaire verdiep jij je wereldwijd in cloud servers, hosting, certificaten, domeinen, email en veel meer. Het werk is heel veelzijdig. Je draait volledig mee met het team en krijgt veel verantwoordelijkheden. Wij bieden je een afwisselende functie met veel ruimte voor eigen invulling. Je opereert zelfstandig in een innovatieve, professionele en groeiende organisatie die investeert in mensen, talent en innovatie.


  • Oplossen van alle soorten (technische) support werkzaamheden
  • Behouden van uitmuntende klantrelaties gemeten met Trustpilot
  • Binnen afgesproken deadlines beantwoorden en oplossen van support werkzaamheden
  • Overdragen van technisch complexe vragen aan Cloud Engineers
  • De interne en externe knowledge base dient te groeien aan de hand van de toenemende technische taken en veel gestelde vragen vanuit klanten. Hierbij is het van belang dat de onderlinge community toeneemt, door de betrokkenheid van klanten te vergroten.


Voorwaarden

Dit is een geweldige uitdaging voor je, wanneer je al lerende in samenwerking met een ervaren team een impact wilt maken in de hosting industrie. De organisatie groeit ongelooflijk snel, wat een enorm groeiende carrière kans creëert voor iedereen die op dit moment het team komt versterken.


Jij bent minimaal 4 maanden, 3 tot 5 dagen in de week beschikbaar en werkt van 09:00 tot 18:00 uur.

  • Royale stagevergoeding
  • Volledige reiskosten vergoeding
  • Onbeperkt koffie, thee en dagelijks vers fruit
  • Geweldige kantoorruimte naast Rotterdam Central Station
  • Realistische carrièreperspectieven met veel uitdaging
  • De beste vrijdag borrel en leuke team uitjes

Vereisten

  • MBO/HBO
  • Communicatievaardigheden
  • Creativiteit om oplossingsgericht te denken
  • Vloeiend Nederlands en Engels
  • Je hebt goede kennis van internet en de toepassingen van internet
  • Algemene kennis van DNS, PHP, HTML, FTP, SSL, MySQL, POP3, IMAP is een pré
  • Ervaring met webhosting, domeinregistratie of control-panels is een pré 
  • Kennis op het gebied van hosting-oplossingen is een pré
  • Je zoekt een reguliere stag of afstudeerstage
  • Je bent beschikbaar voor tenminste 3 maanden

Dat is veel, we houden ons niet heel strikt aan de volledige lijst, maar het helpt zeker wanneer je het merendeel van de punten af kunt vinken.

Are you a ready? Reageer dan snel!