Allround Support Engineer

  • Support
  • Rotterdam, Netherlands

Allround Support Engineer

Omschrijving

Als Allround Support Engineer ben je verantwoordelijk voor het klantvriendelijk ondersteunen van onze klanten met technische en administratieve vragen. Je zet je technische kennis in om tot de kern van het probleem te komen en geeft hiervan professionele terugkoppeling aan de klant. Je beantwoord gedurende de dag het support nummer en zorgt voor een lege mailbox.


Ben je nog bezig met je opleiding en wil je alvast beginnen bij IPS en later een functie vervullen als Cloud Engineer? Of ben je net afgestudeerd en wil je de basis leggen voor jouw verdere carrière binnen de ict? Dan past deze functie ook perfect bij jou! Bij IPS wordt persoonlijke ontwikkeling, eigen initiatief en ondernemerschap erg gewaardeerd, verras ons met je eigen inbreng en creativiteit binnen je eigen functie.


Over IPS

IPS is de managed webhosting partner voor de creatieve en innovatieve industrie. Wij zijn er voor elk type project, groot en klein. Door de juiste mix van automatisering en persoonlijk contact wordt een omgeving gecreëerd waar onze partners zelf aan de knoppen kunnen zitten met de ondersteuning van onze experts.

IPS beheert op proactieve manier de infrastructuur van haar partners. IPS inspireert haar partners met de laatste ontwikkelingen in de technologie sector. Door het aanbieden van nieuwe diensten, het delen van kennis en ook door gezamenlijk evenementen te bezoeken ter vergroting van elkaar expertise.


Voorwaarden

Wij bieden je een afwisselende functie met veel ruimte voor eigen invulling. Je opereert zelfstandig in een innovatieve, professionele en groeiende organisatie die investeert in mensen, talent en innovatie.

  • Goed marktconform salaris
  • 25 vakantiedagen 
  • Onbeperkt koffie en dagelijks vers fruit 
  • Geweldige kantoorruimte naast Rotterdam Central Station
  • Certificering- en/of opleidingsmogelijkheden en vergoeding van studiekosten
  • Realistische carrièreperspectieven met veel uitdaging
  • De beste vrijdag borrel en leuke team uitjes

Vereisten

  • Je hebt goede kennis van internet en de toepassingen van internet;
  • Algemene kennis van DNS, PHP, HTML, FTP, SSL, MySQL, POP3, IMAP;
  • Ervaring met webhosting, domeinregistratie of control-panels is een pré;
  • Je kunt je vloeiend uitdrukken in het Nederlands, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Je hebt een visie op het gebied van online diensten en draagt deze op een enthousiaste manier uit naar je collega’s.

Verantwoordelijkheden

  • Oplossen van alle soorten (technische) support werkzaamheden
  • Behouden van uitmuntende klantrelaties gemeten met Trustpilot
  • Binnen afgesproken deadlines beantwoorden en oplossen van support werkzaamheden
  • Overdragen van technisch complexe vragen aan Cloud Engineers
  • De interne en externe knowledge base dient te groeien aan de hand van de toenemende technische taken en veel gestelde vragen vanuit klanten. Hierbij is het van belang dat de onderlinge community toeneemt, door de betrokkenheid van klanten te vergroten.

Competenties

  • Kwaliteitsgericht: je kunt prioriteiten stellen en opnieuw prioriteiten stellen zonder het doel uit het oog te verliezen
  • Teamwork:  empathisch vermogen om succesvol samen te werken aan een gemeenschappelijk doel
  • Drive: je bent niet bang om initiatief te nemen en bent gedreven om je eigen initiatief door te voeren
  • Verantwoordelijk: je toont betrokkenheid bij je afspraken
  • Resultaatgericht: in staat om acties te realiseren door middel van samenwerking en neemt de verantwoordelijkheid voor het eindresultaat


Dat is veel, we houden ons niet heel strikt aan de volledige lijst, maar het helpt zeker wanneer je het merendeel van de punten af kunt vinken.